Monday 11 March 2013

Yo-yo Diet

Ramai yang nak kurus n kembali gojes cam dulu-dulu kan? macam2 jenis diet dah cuba. turun kejap, pastu naik balik. fuhhh~ saya faham perasaan anda, sebab saya pun pernah alaminye. kalau yang makan ubat kurus, lagi lah risiko naik mendadak. sebabnye penurunan berat tu disebabkan oleh kehilangan lemak dan otot.  Apabila kehilangan otot, badan dah kehilangan keupayaan untuk bakar lemak dan kadar metabolisma jadi makin rendah...bila dah stop consume ubat kurus atau diet tersebut, apa jadi? Berat badan akan bertambah, malah lebih berat daripada sebelum tu. Kitaran ni akan berulang setiap kali diet tersebut diteruskan, dan ini dinamakan Yo-yo Effect.



Oleh yang demikian, cara berkesan untuk mengurangkan berat badan adalah dengan memelihara otot ketika berdiet. Pastikan protien diambil dalam diet harian anda kerana protien berfungsi untuk membina otot dan otot mampu menaikkan kadar metabolisma seterusnya membakar kalori. Protien juga mampu menahan rasa lapar di antara waktu makan. Selain itu, Leucine juga penting untuk membantu mengelakkan Yo-yo effect dengan membina dan memelihara tisu otot ketika proses penurunan berat badan.









Cinch Shake Mix adalah campuran protien dari soya non-GMO, leucine, dan 24 jenis vitamin dan mineral penting. Hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa.




Be gojes...
::Suhana:: Shaklee id 877227::sms/whatsapp 0192951580::FB Page Gojes Mommies::










0 comments:

Post a Comment