Sunday 22 June 2014

Side Effect Ubat Tahan Sakit

Maaf..saya mmg pangkah ubat tahan sakit.
Sebab saya dah nmpk sendiri side effect nyer.
Mak saya memang dari muda dulu amalkan paracetamol ataupun mak panggil 'ubat KK'. Sebab parcetamol dari klinik kesihatan kan ada tulis 'KK' atas ubat tu. Sakit sikit je ubat KK.. Memang sentiasa ada stok kt umah.
Tahun 2008 mak kena operate kaki. Amputation sebab kencing manis. Sebelum operate, mesti la pakar bius akan bius dulu. Tapi malangnya mak saya kata bius tak berkesan kat dia. Rasa dilapah hidup-hidup. Memang sangat-sangat sedih tengok mak waktu tu. Keluar dari operation room dengan badan menggeletar tahan sakit.
Kalau 1 kali je macam tu, mungkin la jugak sebab tak cukup bius ke... ni 3 kali operate, semua sama je. Selepas tu baru saya dapat tau dari sorang doktor ni. Katanya mungkin sebab mak saya dah 'imun' dgn ubat2 tahan sakit yg die amalkan sebelum ni.
Sejak tu saya memang ambil dah apa-apa ubat tahan sakit sesuka hati. Sekarang dah jumpa #NutriFeron ni, syukur sgt. Kalau rasa2 mcm nak demam, trus bancuh Nutriferon 1 sachet untuk tingkatkan imunisasi..

0 comments:

Post a Comment